5 september vervolg - Reisverslag uit Beijing, China van Noel Fieke en Yin Rieken - WaarBenJij.nu 5 september vervolg - Reisverslag uit Beijing, China van Noel Fieke en Yin Rieken - WaarBenJij.nu

5 september vervolg

Door: Fieke

Blijf op de hoogte en volg Noel Fieke en Yin

05 September 2009 | China, Beijing

Zo we zijn er weer, voelde bijna als he he weer thuis... we zijn om 1 uur vertrokken bij het hotel en toen op naar de vluchthaven...ingecheckt en toen stonden we voor de controle van de tassen zien we ineens onze namen op een bordje verschijnen, instapkaarten en paspoorten meenemen en de koffer moest open... dus ik in zo'n hokje met angela (wat zijn we blij dat we haar bij ons hadden) en toen kijken wat het was. In eerste instantie geen idee, dus koffer open door de scan, ze wezen iets aan en ik moest dat pakken, wat was het een flesje lactulosesiroop, dus angela vraagt was het is, ik zeg lactulosesiroop, kent ze niet, ik zeg voor poepoe Yin en zij lachen want moest ze dat die mannen uitleggen, die ook lachen en door, vervelend, maar op zich wel goed dat ze toch echt controleren. 1 oktober is een feestdag in china en nu zijn ze de controles daarvoor al aan het aanscherpen.. We hebben een goede vlucht gehad met twee lachende en gillende kinderen, ze vinden het allebei kei leuk het vliegen. zij wel :-( aangkomen op het vliegveld stond de rest van de groep ons op te wachten..we hebben afscheid genomen van angela :-( snif en nu hebbem we Josephine weer. We gaan van de week echt de tourist uithangen... De dierentuin, panda's kijken, een acrobatenvoorstelling, plein van de hemelse vrede en verboden stad. Het oude china en zijdemarkt en het Olympisch stadion hebben we allemaal op het programma staan dus kei leuk. Heerlijk om weer op van die lekker schone kamers te komen. We hebben heerlijk gegeten in het hotel en daarna ben ik even met Monique naar de supermarkt gelopen voor wat echt nodige dingen...en toen zaten onze kids in bad, ze hebben de grootste lol samen en onze Senn ontpopt zich als een echte druktemaker, dus we kunnen onze lol nog op in het vliegtuig naar Nederland ben ik bang..
We hebben vandaag nog te horen gekregen dat hij in een echt arme pleegfamilie heeft gezeten, mensen van boven de 50 die verder misschien alleen inkomsten hebben van wat groente of fruit verbouwen. Inderdaad twee biologische jongens van in de 20 en een pleegzusje van jonger dan 1. Als dat meisje geadopteerd wordt dan mogen ze vanwege hun leeftijd geen pleegkinderen meer verzorgen. Ik ben zo blij wij hen een mooie deken hebben kunnen geven omdat de winters zo koud zijn. Er zit bij ons in de groep nog een jongetje met dezelfde special need als Senn maar die heeft het in veel mindere mate en die rent en doet veel meer. Hij is daardoor in zijn rennen misschien wat achter maar hij loopt kei gaaf, als een echte jongen......:-)
We zijn helemaal happy met hem en hij gaat ook steeds meer met zijn zus... hij zei in de bus de woorden grote auto en bus (in het chinees dan..) hij brabbelt en schreeuwt erop los hoor, en heeft heerlijk noedels en rijst gegeten.. en de rest. hij lust werkelijk alles...Yin zei waar gaan we naartoe, ik zeg naar dat hotel waar we zijn geweest. Met die croissantjes vraagt ze...ze doet het ook super ons scheetje, dat middagslaapje is er wel ineens vanaf hier....
zo jullie zijn weer bij, morgen gaan we waarschijnlijk naar het olympisch stadion.... we hebben er zin in....
groetjes.......laterrrrr

• 05 September 2009 - 18:55

Petra Kennis:

Noël wat een mooie opnamen van jou met de kindjes zeg. Je bent zo lief met Yin en Senn aan het spelen, ze reageren echt super op je! En wat lief Fiek dat Senn jou ook steeds meer toelaat, op foto 5202 kan je de emotie bijna voelen. En nog iets van mijn kant.. ik ben geslaagd! Je steun heeft me goed gedaan, bedankt!

• 05 September 2009 - 19:38

Annemieke:

weer ff heerlijk zitten genieten het verslag foto's en filmpje.Knap hoor dat Senn het zo goed doet en gebeurt toch heel veel in z'n leventje. Fijn dat ie ook naar jou trekt Fiekske. Vergeet niet je tel. op te schrijven.Ik vind het leuk je te bellen. Hoeveel uur verschil is het ook alweer. Anders bel ik je midden in de nacht wakker. Kus en groetjes Rene en Annemieke

• 05 September 2009 - 21:14

Joke:

Fieke wat een groot bericht heb jij gescheven ik vind het fijn dat alles zo goed gaat Noel nu nog maar een keer vliegen dan zit het er op We gaan nu aftellen nog 7 dagen dan is het voor ons zo verik kan haast niet meer wachten de honden ook niet ze gaan jullie toch missen nu We zijn vanavond uit eten geweest voor Rijan haar verjaardag Geef Yin en Senn een dikke kus en jullie ook natuurlijk groetjes JOKE

• 05 September 2009 - 21:36

Tania & Co:

Terug van vakantie en nu eindelijk alle foto's en filmpjes kunnen bekijken. We zijn helemaal onder de indruk. Echt heel fijn te zien en te lezen dat het zo goed gaat met jullie 4-en! Veel liefs uit Rosmalen (van waar we julie belevenissen nu weer op de voet kunnen volgen)

• 06 September 2009 - 06:13

Fam Nouwens:

nou wij wensen jullie een fijne vakantie met jullie gezinnetje. geniet er maar van met zn viertjes
    xx

• 06 September 2009 - 08:37

Ryanne:

Het eerste wat we gisterenavond gedaan hebben is met zijn drieen, Amber Joke en ik naar de pc gedoken bij jullie , terwijl Marcel met Jasper de honden uit waren laten. Heerlijk om elke dag te lezen hoe het gaat dan lijkt China ineens minder ver weg. De foto's zijn geweldig en ik vind jullie een pracht-gezinnetje. Ja Joke heeft gelijk , Mike mist jullie ook , ik denk dat het was rustig is in huis nu want als Jasper maar binnen komt schiet ie naar de achterdeur en wil ie lekker met de bal spelen. Natuurlijk doen de honden het goed verder, ze eten en drinken goed maar ja het zou ook vreemd zijn als ze jullie totaal niet mistten. Trouwens wij missen jullie ook hoor dus het zal heerlijk zijn jullie weer in nederland te hebben met zijn allen maar voor nu , gewoon MET VOLLE TEUGEN GENIETEN!!!!
    the rieken clan

• 06 September 2009 - 10:22

William Tamara M&?:

Goedemiddag reizigers..heerlijk van die kinderen die vliegen geweldig vinden !! (hoor mij !!) Fijn weer "terug" te zijn en te genieten van het hotel en goed comfort.De foto's zijn weer prachtig. Nu nog een week heerlijk genieten met z'n viertjes..het lijkt al veel langer ipv een week. Yin en Senn zijn kanjers !!Wij zijn ondertussen bezig met een dagje amsterdam met als hoogte punt schiphol en jullie verwelkomen. Martijn zei Nu Yin en Senn toe....mooi he !
    Nou lieve luitjes tot morgen weer. Liefs WTM?x

• 06 September 2009 - 12:05

Bobiènne & Co:

Hallo daar wereldreizigers.. Helaas hebben jullie niet zo genoten van de vliegreis, maar volgens ons maakt het veel goed als de Kids zich wél prima vermaken !!?? Mooie plaatjes zeg, geeft een mooi beeld van telkens weer meer contact en eenheid van jullie als compleet gezinnetje. Hier gaat alles nog niet geweldig maar gister en vandaag de gelegenheid om een beetje bij te tanken, dat voelt nu alsof ik er de komende week wel weer tegen kan... Héél veel liefs en héle dikke knuffels uit Utreg.
    XxxX

• 07 September 2009 - 11:16

Yvonny:

ja ik ben ook onder de indruk. wat fijn dat alles zo goed gaat. en wat een avonturen in die korte tijd. en let op het wekkertje hahaha voor je weet mis je het vliegtuig naar huis....